ТОП 10 швейцарски часовникарски марки по продажби

Michal Pindura 0 16.08.2021

Дори през периода, засегнат от пандемията, швейцарските часовникарски марки доминират на пазара с ръчните часовници. Това си го знаем и никой не е чак толкова изненадан. Но кой обаче е „primus inter pares“ в отрасъла, в който традицията и ноу-хау са гаранция за икономическия успех (почти) независимо от ситуацията в света?

Последните оценки и анализи на американската инвестиционна компания Morgan Stanley и швейцарските консултанти LuxeConsult показват, че за производителите на часовници става все по-важно да се наблегне върху качеството за сметка на количеството. С други думи, вместо да увеличават обема на производството, за тях става все по-важно да предлагат в бъдеще на клиентите си, а то като вид инвестиция, лимитирани бройки изключителни модели.

Пълна таблица с резултатите на часовникарските марки за 2020 г.

През  2020 г. са произведени в света близо 900 милиона часовника. От тях, 13,8 милиона са изпратени от традиционния бастион на часовникарската промишленост. Не е нужно да гадаем, за коя държава става въпрос. Що се отнася до стойността на износа на часовници, Швейцария заема първо място. И въпреки, че новият коронавирус намали износа от 20,П5 милиарда франка (2019 г.) до актуалните 16,1 милиарда (14,88 милиарда EUR), влиятелните групи като Swatch Group, Richemont или LVMH показват, че фокусирането върху high-end часовници за сметка на количеството може да се окаже за швейцарските марки добра стратегия.

Въз основа на резултатите от продажбите за миналата година, уважаваният сървър  „Monochrome“ състави класация на десет манифактури, които са били най-силният двигател на швейцарката часовникарска индустрия през миналата година.

1. ROLEX
Марката с коронка в емблемата на компанията е истинският монарх в света на часовниците. Въпреки, че Rolex не публикува охотно своите резултати, Morgan Stanley изчислява, че продажбите за 2020 г. достигат до 4,42 милиарда CHF.

2. OMEGA
Компанията, основана през 1848 г., изостава доста зад Rolex, но и така заема отличното второ място. Теглещият кон на група Swatch Group достигна в продажбите на часовници оборот от 1,75 милиарда CHF, представляващи 31 % от продажбите на компанията-майка.

3. CARTIER
Френската перла на групата Richemont отчете 29 процента от продажбите на часовникарския отдел на холдинга. Продажбите в размер на 1,63 милиарда франка превръщат Cartier в един от най-големите производители на часовници.

4. PATEK PHILIPPE
Втората независима марка в класацията празнува тази година своята 182-годишнина от основаването си. Миналата година 53000 екземпляра часовници на стойност 1,16 милиарда CHF напуснаха работилницата на компанията, която е собственост на семейство Стерн от 1932 г. Така че който желае да притежава среден модел на Patek Philippe, трябва да си отдели за покупката около 22000 CHF.

5. LONGINES
Петото място принадлежи на бранда с най-стара все още активна търговска марка. Производителят, базиран в Сен-Имие, генерира миналата година оборот в размер на 1,14 милиарда швейцарски франка.

6. AUDEMARS PIGUET
Заедно с манифактурите Patek Philippe и Vacheron Constantin, Audemars Piguet формира "Светата Троица" на високото часовникарство. И сега постепенно се доближава до Patek Philippe дори и с финансовите си резултати. С 1,12 милиарда е само на една крачка зад него.

7. RICHARD MILLE
Прогресивният производител на луксозни ултралеки часовници е сияйна комета измежду традиционните марки. През 2014 г. в класацията ТОП 10 нито се виждаше, нито се чуваше за нея. Днес се радва на 4300 продадени модела, с които е осъществил продажби за 788 милиона.

8. TISSOT
Отново отличен резултат за марка от средна ценова категория – единствена в ТОП десетката. Стратегията на достъпност за широк кръг потребители отдавна се оказва като ефективна рецепта. Компанията, която е под шапката на Swatch Group, приключи финансовата 2020 г. с оборот от 620 милиона франка.

9. TAG HEUER
Единственият представител на конгломерата LVMH в ТОП 10. Производителят на предимно спортни часовници, използващи авангардни конструкции и дизайнерски решения, постигна продажби на стойност от 589 милиона CHF.

10. IWC SCHAFFHAUSEN
Компанията, известна със своите изключително сложни модели, е вкарала в касата на групата-майка Richemont 540 милиона швейцарски марки.

Позицията на марка Rolex остава незастрашена.

От гледна точка на принадлежност към богатите групи ТОП десетката швейцарски часовникарски марки се превърна през 2020 г. в бойно поле между трикратно представената Swatch Group, последвана от два представители на Richemont и дискретно посредством TAG Heuer на концерна LVMH. Продължаваме да виждаме положителната тенденция в растежа на независимите производители. Първото, четвъртото и шестото място са сигнали, които големите играчи определено не бива да пренебрегват. Rolex, Patek Philippe, Audemars Piguet и Richard Mille са доказателство, че и без силна група зад гърба може да се изкачат на самия Олимп на часовникарската промишленост. Други независими марки, които, включително и мениджмънтът на тези компании, биха искали да се видят сред десетте най-добри (напр. Hermes и Chopard) със сигурност ще се стремят да увеличат продажбите си в идните години и по този начин да балансират влиянието на доминиращите групи чрез прилагане на нови методи.

Източник: monochrome-watches.com

Добавете коментар

Коментар (0)

За сега никакво.